10+3 and counting....

Nu börjar min mage faktiskt att omstrukturera sig. Fantastiskt att ens fett kan se så fint ut när det tar sig en lite annan form. Jag spyr på nätter, jag spyr på dagar. På onsdag ska jag ta en massa prover på mödravården. Jag hoppas att de kommer hitta en järnbrist eller spybacill som de ger mig medicin emot för jag orkar inte må illa mer. Hela mitt liv utspelar sig i sängen eller till och från toaletten. Jag går inte utanför dörren utan en spypåse i fickan. Häromdagen körde jag bil och spydde samtidigt. Tänk om det inte avtar snart? Då kommer jag bli tokig. Ingen medicin hjälper, iallafall ingen receptfri.

Men nu till något roligare: jag mår illa och det betyder nog att du hänger kvar och lever. Du är så tuff som vågar leva inuti en sån knäppis som jag. Din pappa är inte bättre han. Men vi älskar dig och vi längtar efter dig. Vi håller tummarna för att KUB- testet ser bra ut. Vi håller tummarna för att du är frisk. Är du inte det får vi älska dig som du är. Iallafall om jag får bestämma. Annars packar jag en väska och flyr till nordpolen och föder dig där. Eller så säger doktorn att du inte skulle få ett liv för att du var för sjuk. Då måste vi nog... nä, nu pratar vi inte mer om det. Tårarna rinner när jag tänker på det läskiga testet som vi bestämt att vi ska ta.

Kommentarer
Postat av: A

Torecan och Lergigan Comp är en fin antispymedicin, som är det vi ger de gravida kräklingarna som vi lägger in. Be om det på onsdag, eller hojta så fixar jag.

2009-06-08 @ 15:14:33
Postat av: e

Hej, ställföreträdande moster här (riktiga moster - bli inte arg) jag har nästan sett dej häromdagen, i alla fall din mams och det syns att du bor där nu.KUL!! Kära nån vad du härjar med din moder, men av nån märklig anledning var du stilla och lugn när vi träffades...

Hörru kimsan, njut av de lugna stunderna - skaffa kraft då. Detta fixar sig!!! Kram Elise

2009-06-09 @ 08:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0