Lilla

Idag har du verkligen fått din mamma att må dåligt, men det betyder att du finns kvar. Det är bra.

Jag undrar vem du kommer bli. Jag undrar vem jag kommer bli. Du kommer förändra mig och göra mig till en bättre människa,  det har du förresten redan gjort. Mina konturer är inte lika vassa längre. Reglerna för barnen är lite mer töjbara. Jag slappnar av och gillar äntligen mig själv och min kropp. Den fungerar.

Tänk om jag får se in i dina ögon. Jag ska tänka när och inte om. Vi tar det sorgliga om det kommer, inte nu. Tänk när jag får se in i dina ögon! En del av mig och en del av din pappa till en ny person. Som vi ska älska dig! Vi ska tävla om att älska dig mest varje dag. Dina syskon väntar på att älska dig också.

Idag sa Anders halvsyskon och jag blev superprovocerad. Det finns inget halvt med det här, vi är en familj med hela hjärtat in i matchen. Inte halva. Han tog tillbaka. Tur för honom.

Om du bara visste hur snygg din storebror var idag. Han skulle på avslutningsbal och hade varit med din pappa på Dressman och köpt en kostym, hans första. Hampus hade till och med kammat håret i en frisyr. Han och hans kompisar hade hyrt en hummerlimousine som de skulle åka runt med en timme innan balen började. När vi sade hejdå vid tunnelbanan struttade Hampus iväg med friheten i skosulorna. Som en kalv på grönbete. Ett stort barn i en vuxenkostym. Så cool att han höll på att smälla av. När jag tog i handtaget på vår ytterdörr kände jag ett sting av smärta, faktiskt. Att släppa taget. Våga lita på att han inte dricker sig pissfull och hamnar i slagsmål. Eller gör något annat som jag redan gjort. Han lär få det tufft med luktkontrollen- en gravid styvmor med örnnäsa kommer man inte kunna ha några hemligheter för. Bara han är rädd om sig. Lille killen på väg in i den stora världen.

Det känns som om vi släpper taget om ett barn och låter liten bli stor. Det är vemodigt.
Å andra sidan säger vi hej till någon, en till att älska och ge rötter och vingar.

Kommentarer
Postat av: en hälsning till Dig

jag har hört att du har storleken av ett hallon nu! jag gillar hallon, och jag älskar detta fina (suddiga) lilla hallonet obegränsat. Redan. Kör med din mamma ett tag till så hon får veta att hon lever, och att du gör det för den delen! Glöm inte att 40 veckor är länge så efter v.12 kan du ju börja tagga ner och bara lägga krutet på att växa!



Jag längtar så efter att bli moster till just precis Dig, jag vet att du kommer vara det vackraste systerbarnet i världen. Jag kommer lära dig allt jag kan (eller ja, bara det bästa). Jag kommer alltid vara ett samtal bort, det vet du nog redan, och finnas där i både upp och nedgångar. Jag älskar Dig, och jag VET att du älskar mig också.



Vi är många som längtar efter dig, och vi pratar om vårt lilla hallon varje dag! Det finaste, sötaste och godaste hallonet i världen...





puss vår skatt <3

2009-05-28 @ 19:29:01
Postat av: V

2009-05-29 @ 00:28:33
Postat av: elise

God morgon gänget, jaa, jag har tänkt på dig sedan vårt sista samtal, hoppas att det går att hitta en liten balans som gör att det blir lite lugnare för lilla mamsen under er resa.

Jag finns här i munkis som ditt lilla åksjuketablett - med stöd å råd.Kram på er//E

2009-05-30 @ 08:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0