Vi lyckades!

Ingen märkte något. Vilken tur!

Jag tänkte presentera mig och din familj, den är stor och det är många som väntar på dig, ska du veta.

Din pappa är kanske världens bästa pappa, det säger dina tre syskon iallafall. Han är duktig på att sticka, laga mat, snickra, spela fotboll och trösta om man är mörkrädd eller har ont i magen. Om det första du får se när du kommer ut är ett par gråtande gröna ögon och ett grått hår som står rakt upp så är det din pappa. Han har fräknar och stora prickiga händer som är vana att bära barn, så det är bara att slappna av och tacka din lyckliga stjärna.

Jag är din mamma och det är mig du bor i för tillfället. Mamma, det vågar jag nästan inte ens säga. Just idag, just nu är jag din mamma och förhoppningsvis kommer jag få vara det för alltid. Hursomhelst, jag är ganska snäll jag också. Du ska veta att jag verkligen har längtat efter dig så himla länge. Det räcker att jag tänker på att du guppar omkring i mig så börjar jag gråta av glädje. Det verkar kanske mesigt men jag är nog inte speciellt tuff. Om det är något jag vill att du ärver av mig så är det alla kloka ord jag lärde mig av min mormor. Hon hette May och bor i himlen.

Du har tre syskon, en storebror och två storasystrar. Din storebrorsa hoppas att du är en kille och tjejerna tycker att du ska vara en tjej du också. Brorsan gillar att spela dataspel och hänga med kompisar. Han tycker att jag och din pappa är så mossiga och att vi inte fattar någonting. På så sätt kanske du har haft otur, men livet är hårt ibland.

Din mormor och morfar är jätteglada för att du växer i mig och de väntar på dig. De bor långt bort så du och jag kommer få resa en del för att kunna hålla en nära kontakt. Men det är det värt.

Din moster kommer skämma bort dig, det vet jag. Hon är världens snällaste och hon är så smart att hon alltid kan svara på dina frågor.

Din morbror blev så glad när han hörde att du fanns så han nästan grät. Han har ett bonusbarn och två egna barn så du har tre kusiner. Dessutom har du en morbror till som har ett barn så sammanlagt har du fyra kusiner som du kan busa med. Roligt, va?

På din pappas sida finns ett helt gäng till men det berättar jag om en annan dag. Du förstår, jag blir så trött av att låta dig växa i mig så nu är det godnatt för min del.

Förresten, enligt vetenskapen började ditt hjärta att slå idag. Du är ett mirakel. Jag är så glad för att du finns, jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna dig.

Kommentarer
Postat av: V

Och lilla fina vännen... Här sitter jag och gråter i den tillfälliga tystnaden. Något säger mig att du lyssnar spänt och nyfiket på varje ord och känsla som planterar sig i din mamma. Du lilla lilla mirakel!



Kram, v

2009-05-08 @ 09:12:54
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0